Top alimente de post care țin de foame și nu îngrașă

12:04, 14 Aprilie 2020 publicat în Lifestyle culinar4 share-uri

Iată câteva dintre cele mai bune alimente pe care le putem consuma pe durata postului:

Astăzi tot mai mulți dintre noi alegem să ținem post din motive religioase, pentru detoxifierea organismului, vindecarea mai rapidă sau o piele radiantă. Însă știm să o facem în așa fel încât să nu ne privăm organismul de nutrienții necesari?

În mod normal, corpul nostru are nevoie de aproximativ 50g proteină pe zi. Când suntem în post, eliminăm produsele de origine animală, adică principalii furnizori de proteine, bazându-ne pe durata regimului alimentar strict pe proteinele de origine vegetală. Ne dorim, totuși, să fie și sățioase și, dacă se poate, să nu îngrașe. Cerem mult oare? Chiar deloc.

Citeste si:
Noile Rondele de la SanoVita
Noile Rondele de la SanoVita

Iată câteva dintre cele mai bune alimente pe care le putem consuma pe durata postului – mai ales că ~50% dintre români îl respectă cu sfințenie. Garantăm că vei prepara cu ele mese delicioase și cu beneficii multiple pentru sănătate:

Fructe şi legume

Campioane la alegerile culinare, atât în perioada postului, cât și în orice zi a anului, fructele și legumele trebuie să se regăsească în meniul tău zilnic. Crude sau preparate termic, acestea îți vor asigura sațietate alături de o mulțime de vitamine și minerale. 

Citeste si:
Cum reduci sănătos pofta de mâncare
Cum reduci sănătos pofta de...

Foto: By Fortyforks /Shutterstock

Despre fructe și legume se știe că ajută la întărirea sistemului imunitar, la prevenirea bolilor și la încetinirea procesului de îmbătrânire. Pentru a-ți asigura necesarul de proteine în această perioadă, alege ciupercile (4g proteine/ceașcă), sparanghelul (4g proteine/ceașcă) sau spanacul (5g proteine/ceașcă).

Leguminoase

Cele mai cunoscute tipuri de leguminoase sunt mazărea, fasolea, lintea, năutul și soia. Ce le face pe acestea să își câștige un loc în topul nostru? În primul rând, conținutul semnificativ de proteine. Studiile arată că 100g linte conțin 25g proteine, fasolea boabe uscată 23g, iar mazărea 21g. 

Beneficiile nu se opresc aici: leguminoasele contribuie la reglarea colesterolului și la combaterea bolilor. Un studiu al cercetătorilor americani, realizat pe o perioadă de 7 ani, arată că la persoanele care au consumat regulat fasole riscul de a muri a scăzut cu 8%.

Cereale integrale

Nelipsite din orice dietă sănătoasă, cerealele integrale conțin toate substanțele nutritive de care cerealele rafinate au fost private. Vitaminele și mineralele din acestea contribuie eficient la prevenirea bolilor de inimă sau a diabetului. De asemenea, datorită fibrelor din compoziție și a absorbției lente a acestora, cerealele integrale oferă sațietate pe o perioadă îndelungată de timp și contribuie astfel și la scăderea în greutate. Consumându-le cu moderație, nu vei da greș niciodată cu o porție de pâine sau paste făcute 100% din grâu integral, ovăz, orez sau quinoa.  

Unt de arahide

Cine a zis că postul înseamnă doar pâine și cartofi, fără niciun răsfăț pentru papilele tale gustative? Sigur nu cineva care a încercat untul de arahide.

Acest produs vegetal delicios are o multime de beneficii: ajută sistemul cardiovascular, muşchii, oasele, dar şi memoria. Și încă un detaliu care te va surprinde: deși este bogat în calorii, untul de arahide se folosește și în dietele de slăbit. Nu-ți vine să crezi? Ei bine, află că multitudinea de nutrienți pe care o conține îl transformă într-un produs deosebit de sățios.

După cum arată studiile, consumat dimineața, reduce nevoia de gustări nesănătoase pe parcursul zilei. De asemenea, cercetătorii brazilieni arată că untul de arahide stimulează secreția de peptidă - hormonul care controlează apetitul, astfel încât nu îţi va mai fi foame o bună perioadă de vreme.

Tu alegi câte zile postești pe lună sau pe an. Și tot tu te bucuri, pe lângă un organism mai sănătos și o imunitate excelentă, de putere de concentrare, claritate în decizii, performanță fizică și intelectuală dar și multă energie.

Foto fr si main: By Alexandra Anschiz /Shutterstock


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri