În ultimul timp mulți oameni își pun următoarea întrebare: ce este Aperol și cum este posibil ca această băutură care până acum un deceniu era cunoscută doar în regiunea Veneto să fie în prezent componenta principală a unuia dintre cele mai populare cocktail-uri din Europa și America, Aperol Spritz?

Să aflăm istoria acestui aperitiv elegant.

Ce este Aperol și cum se bea

Băutura alcoolică italiană Aperol a fost produsă inițial de compania Barbero 1891, deținută de frații Barbieri; în prezent, Grupul Campari este responsabil de producția și comercializarea acestera.

Cu un continut alcoolic de 11%, ingredientele principale ale acestei băuturi sunt gențiana, portocala amară și rubarbă.

Aperol are o aromă complexă și bogată derivată din amestecul de rădăcini și ierburi de cea mai înaltă calitate. Datorită versatilității sale mari, a devenit una dintre cele mai bine vândute băuturi spirtoase din Italia, cu o creștere de neoprit atât în ​​țara alpină, cât și în străinătate.

Deși se servește de obicei ca aperitiv, nu este neobișnuit să-l savurezi ca cocktail în timpul serii. Cea mai faimoasă combinație din care Aperol face parte ca ingredient este Aperol Spritz, care în țări precum Germania și Austria a devenit un adevărat aperitiv nelipsit de pe masă.

Culoarea sa este portocalie strălucitoare, cu arome complexe de ierburi și câteva note de vanilie. Textura este rotunjită și catifelată, are amintiri de lungă durată de lemn și portocală și un postgust foarte plăcut, amar și de plante.

Originea Aperolului

Nașterea acestei legende italiene a avut loc la Târgul Internațional de la Padova în 1919, creatorii ei fiind frații Barbieri. Rețeta, care este încă un secret, a devenit rapid favorita multor italieni, în special în regiunea Veneto.

În anii 60 și 70 faima sa a crescut datorită campaniilor publicitare de succes de la tânăra televiziune italiană de atunci.

Chiar și astăzi italienii își amintesc de o reclamă celebră în care a jucat pe atunci cunoscutul actor italian Tino Buazzelli în care, după ce s-a lovit în frunte, a exclamat: „Ah, Aperol”.

Fraza a fost adoptată de milioane de compatrioți ai săi, care au făcut acest gest și au repetat exclamația prin baruri din toată țara atunci când comandau băutura.

În 1995, Barbero 1891 a lansat Aperol Soda, o versiune a băuturii care conținea doar 3% alcool. A fost comercializat în sticle de 12,5 centilitri și era ideal pentru a fi consumat de o singură persoană, de parcă ar fi o băutură răcoritoare. Astăzi este încă foarte populară în Italia, Elveția și Austria.

Grupul Campari a cumpărat Barbero 1891 în 2003 și de atunci vânzările deja importante au crescut, impulsionate în special de succesul cocktail-ului Aperol Spritz, până în punctul în care din 2011 sticlele de Aperol sunt în eticheta lor celebra rețetă de cocktail.

De ce se bea atât de mult Aperol în Italia și se răspândește în restul lumii

După cum am indicat deja, cocktailul Aperol Spritz a catapultat băutura italiană în stratosfera popularității; dar ce este Aperol Spritz?

Acest cocktail care a cucerit Europa și America este servit în pahare de vin pline cu gheață, în care amestecăm ulterior sifon, vin spumant și Aperol în următoarele proporții:

  • 2 părți de vin spumant sau cava
  • 2 părți de Aperol
  • 1 parte sifon
  • 1 felie de portocală

Primele Aperol Spritz au fost preparate în anii 1950. Au fost derivate dintr-un cocktail foarte popular în anii 1920, venețianul Spritz, care, la rândul său, a fost inspirat de obiceiul trupelor austriece din secolul al XIX-lea de a combina vinul venețian cu seltz sau apă carbogazoasă.

Chiar și termenul „șpriț” provine din cuvântul german „spritzen”, care înseamnă „a stropi”.

Dintre teoriile care explică succesul extraordinar al Aperol Spritz în ultimul deceniu, una dintre cele mai acceptate este că este o consecință a crizei economice care a afectat lumea încă din 2008, în așa-numita „Marea Recesiune”.

În acei ani, consumul a scăzut în special în Italia, în special în baruri și restaurante. Oamenii au ieșit, dar de multe ori au doar o băutură în loc de prânz sau cină. Când au băut alcool pe stomacul gol, au optat pentru băuturi cu conținut scăzut de alcool.

Astfel, multe localuri au început să ofere gustări gratuit, atâta timp cât se consuma un fel de băutură.

Aperitivul a devenit la modă în Italia, lucru care nu a trecut neobservat de Grupul Campari, care a promovat publicitatea cocktail-ului Aperol Spritz drept cel mai bun aperitiv, prezentându-l în pahare de vin care îi scot în evidență culoarea și aroma.

Criza economică a fost lăsată încet în urmă, dar nu și Aperol Spritz, care a trecut în curând granițele pentru a deveni aperitivul de referință din ziua de astăzi.

Nici România nu a fost imună la popularitatea tot mai mare a acestui cocktail italian, sunt deja mulți cei care știu ce este Aperol, iar în zilele noastre este foarte frecvent să-l găsești în cele mai variate baruri, restaurante și cocktail-baruri, cu o versatilitate care îl face cel mai bun dintre aperitive și, în același timp, un cocktail potrivit pentru orice moment sau ocazie.

Sursa foto: Photo by Markus Spiske from Pexels


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri