Iată câteva sfaturi care să te ajute să treci cu bine peste această perioadă cu multe tentații alimentare, pentru o mini-vacanță liniștită.

4. Respectă orele de masă

Chiar și la ocazii festive, organismul uman are nevoie de repaus alimentar pentru a completa ciclul complet al digestiei. Acidul clorhidric din stomac activează enzimele, pregătește mediul pentru digestie și evacuează bolul alimentar. Procesul poate fi afectat dacă „ronțăim” în continuu, fără să luăm o pauză între mese.

5. Consumă alimente cu aport de bacterii benefice

Pentru reglarea tranzitului intestinal, apelează la bacterii benefice, microorganisme vii cu rol benefic pentru sănătatea tractului digestiv, care se regăsesc deja în organismul uman. În perioadele de dezechilibru intestinal, include în alimentație iaurt, murături sau ciocolată neagră.

6. Atenție la zahărul din băuturile carbogazoase

Temperaturile din următoarea perioadă pot depăși 25 de grade, iar un pahar de suc rece pare alegerea perfectă dacă îți dorești să te răcorești. Totuși, atenție la conținutul de zahăr: un singur pahar poate conține chiar și 35 de grame de zahăr. O altă băutură populară de 1 Mai, cu consecințe asupra siluetei, este berea blondă la draft. Aceasta are un indice glicemic mare, stimulează producția de insulină și contribuie la depunerea de țesut adipos, așadar limitează consumul la un pahar.

Cât timp mâncarea este digerată în stomac, nu este recomandat să consumăm și alcool. Acesta intră peste alimentele în curs de digestie și le stagnează în acest loc, prelungind procesul de digestie. Astfel, apare balonarea din cauza procesului de fermentație.

Nici băuturile reci nu sunt prietenoase cu organismul. Acestea pot să slăbească capacitatea de apărare a corpului în zona cervicală, ceea ce poate însemna o vulnerabilitate la nivel ORL.

7. Include mișcare ușoară în programul tău

La 45 de minute după o masă copioasă, este recomandat să ieși în aer liber și să faci puțină mișcare. Astfel, vei susține procesul de digestie și vei ajuta la ameliorarea manifestărilor sindromului colonului iritabil, constipaţia, durerile abdominale sau balonarea. În plus, prin transpiraţia ce apare în timpul efortului fizic se elimină şi o bună parte din toxine.

Indiferent unde alegi să îți petreci ziua de 1 Mai, nu uita că sănătatea digestivă înseamnă confort și stare de bine. Consumul de alimente cu moderație, asocierile bine realizate dintre categoriile de alimente și hidratarea corespunzătoare a organismului sunt reguli de aur care ne pot ajuta să avem o vacanță liniștită și fără surprize neplăcut.

Recomandări oferite de Secom

Secom mai recomanda si suplimentul alimentar Super Enzymes cu 7 extracte naturale din plante și 3 tipuri de enzime pentru suport în digestia tuturor claselor de nutrienți: proteine, carbohidrați, lipide (grăsimi). De asemenea, poți apela la un supliment alimentar cu lactobacili și bifidobacterii precum Jarro-Dophilus®+FOS de la Secom® pentru o repopulare optimă a florei microbiene, și cu adaos de fibre solubile pentru potențarea efectelor, cu acțiune inclusiv la nivelul colonului.

Foto homepage: Pexels


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 7 recomandări pentru o digestie ușoară de 1 Mai.