Totul despre sucul de legume

Sucurile de legume sunt deosebit de importante pentru sanatate deoarece reprezinta o sursa sigura de hrana cruda. O dieta bazata pe cruditati este ceea ce avem cu totii nevoie zilnic, iar sucul preparat din legume reprezinta o modalitate la indemana de a obtine cantitati importante de principii alimentare crude si hranitoare.
Sucurile de legume sunt deosebit de importante pentru sanatate deoarece reprezinta o sursa sigura de hrana cruda. O dieta bazata pe cruditati este ceea ce avem cu totii nevoie zilnic, iar sucul preparat din legume reprezinta o modalitate la indemana de a obtine cantitati importante de principii alimentare crude si hranitoare.

De ce nu sucurile de fructe?

Sucurile de fructe sunt cu siguranta bune pentru sanatatea dumneavostra, dar au un dezavantaj fata de sucurile din legume, acela ca au tendinta sa creasca nivelul de insulina cand sunt consumate.
Sucurile din legume nu cresc nivelul insulinei, exceptie de la acesta regula facand cele obtinute din morcovi si sfecla, acestea comportandu-se ca sucurile din fructe.

Poate va intrebati de ce este de preferat sucul de legume consumului de legume intregi? Pentru ca exista studii care au aratat ca tubul digestiv nu poate absorbi toate substantele nutritive din legumele ingerate, in timp ce sucul de legume faciliteaza absorbtia princiipiilor alimentare. De asemenea sucul de legume va permite sa consumati o cantitate mai mare de legume decat ati face in mod obisnuit. Prin introducerea sucului de legume in alimentatie veti fi mai aproape de recomandatile nutritionistilor vis-a-vis de cantitatea de legume pe care ar trebui sa o consumati zilnic.

Restul din legumele folosite ramas dupa preparerea sucului, adica pulpa, poate fi amestecata cu sucul obtinut si consumata ca un supliment de fibre. Acestea contribuie la buna functionare a tubului digestiv prin stimularea tranzitului si servesc drept fertilizator pentru bacteriile prezente in colon care sintetizeaza o serie de vitamine indispensabile.

Se recomanda consumul sucului proaspat obtinut si evitarea depozitarii pentru mai mult de 24 de ore. Sucul de legume este foarte usor perisabil, iar dusmanul principal il reprezinta oxigenul din aer care distruge principiile nutritive si vitaminele prin reactii de oxidare. Daca totusi ati preparat o cantitate de suc pe care vreti sa o consumati mai tarziu, il puteti pune intr-un vas de sticla prevazut cu un capac etans, pe care il veti umple cat mai aproape de limita pentru a ramane o cantitate cat mai mica de aer in interior.

Ce legume pot fi folosite?

Pentru inceput puteti folosi o combinatie de telina si castravete care este foarte bine tolerata. Acestea insa nu sunt atat de bogate in vitamine precum legumele cu frunzele verde inchis. Puteti adauga spanac sau varza verde care are proprietati vindecatoare deosebite in ulcerul gastric.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri