12:02, 20 Februarie 2009 publicat în Mancare sanatoasa

Mihaela Bilic, autoarea celei mai vandute carti a anului 2008, ôTraiesc deci ma abtinö, ne recomanda sa consumam zilnic cereale, sub diverse forme pentru a ne bucura de o alimentatie echilibrata si de o sanatate ôde fierö.
Este indicat sa asociem cerealele cu alte alimente pentru a completa absenta altor substante hranitoare necesare organismului. Astfel, produsele fainoase se combina cu carne, peste, branzeturi, lapte, sosuri si legume.

Musli si cerealele de mic dejun din comert sunt foarte bogate in zahar rafinat sau miere, asadar trebuie consumate cu moderatie. Continutul in grasimi al cerealelor de mic dejun este foarte mic, deci variantele fitness cu 0% grasimi nu reprezinta o economie substantiala de calorii, asa cum variantele cu ciocolata nu sunt mult mai calorice. Alegeti dupa criteriul gust, pentru ca aportul de energie e aproximativ acelasi!

Citeste si:
Zah─ârul de cocos: un îndulcitor s─ân─âtos chiar ╚Öi pentru diabetici
Zah─ârul de cocos: un...

Trebuie sa aveti in vedere faptul ca painea graham, painea prajita si mamaliga au acelasi aport caloric, iar sticks-urile, covrigeii, crackers-urile, pufuletii si popcornul au multe grasimi (margarina sau ulei), deci fac parte din categoria produselor de patiserie care trebuie evitate.

Deoarece carbohidratii lenti sunt esentiali in alimentatie, din cantitatea minima de 100g de glucide pe zi, cel putin jumatate trebuie sa provina din cereale. Zilnic trebuie sa consumam 3 portii de cereale (paine, orez, paste fainoase, mamaliga, cereale de mic dejun).”

Citeste si:
1 din 10 români are diabet zaharat. Cât ╚Öi ce ╚Ötiu ceilal╚Ťi 9...
1 din 10 români are diabet...


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri