12:05, 8 Mai 2008 publicat în Mancare sanatoasa

In general, consumam cel mai mult oua de gaina. Azi vei afla mai multe despre oua decat stiai in mod normal.

In general, in alimentatie consumam cel mai mult oua de gaina. Azi vei afla mai multe despre oua decat stiai in mod normal.


Ouale au urmatoarele componente:

Galbenusul: acesta se formeaza in ovarul pasarii. Acest ovul este eliminat din foliculul ovarian si trecand in oviduct poate fi fecundat.

Albusul: Acesta este secretat in straturi de catre prima portiune a oviductului.Albusul are un continut ridicat de apa.

Membranele cochilifere: O membrana acopera albusul si cealalta are rol de a captusi fata interioara a cojii.

Coaja : se formeaza din portiunea distala a oviductului si este constituita din saruri de calciu.

Cuticula: este partea care acopera coaja la exterior si apare prin uscarea mucusului existent la suprafata atunci cand oul este expulzat.

Din punct de vedere al greutatii oualor, acestea se incadreaza in urmatoarele cantitati: 30-70 g la cele de gaina, 60-80 pentru cele de rata, 65-90 g la cele de curca si 150-200 g la ouale de gasca.

Digestia oului se face oarecum usor. El excita mai putin secretia gastrica decat carnea. Totusi cel mai bine tolerat este oul fiert moale.
Consumul de oua trebuie sa fie redus pentru persoanele in varsta, mai ales la cei care sufera de colesterol ridicat, afectiuni inflamatorii si litiaza biliara. Acelasi lucru este valabil si pentru copii.

Ouale sunt mult mai folosite in regimurile hiposodate si curele de albus fiert sunt foarte bune in tratamentul obezitatii. Oul este sarac in nucleoproteine, asadar este indicat ca inlocuitor de carne in guta si hiperuricemie.

Sunt o sursa importanta de proteine, minerale (fier si calciu) dar si de vitamine ( A, D, E si B). Cantitatile de vitamine din oua variaza in functie de specie, de hrana dar si de ingrijire a gainilor. Astfel, de exemplu, vara ouale sunt de 2-4 ori mai bogate in vitaminele A si D decat iarna.

Un dezavantaj este dat de cantitatea mare de colesterol, in medie contine o cantitate de 0,4 g pentru un ou de gaina si mai mare pentru unul de rata.
Glucidele se regasesc in cantitati mici in albus si deloc in galbenus.

Oul de prepelita are un gust mai pronuntat si este mult mai mic. Ca sa fie moale trebuie sa fie fiert doar 30 de secunde si timp de 5 minute pentru a fi tare.

Cat fierbi ouale de gaina?

  • 3 minute- ca sa fie moi
  • De la 3 minute jumatate la 4 minute- ca sa fie cleioase
  • De la 6 la 7 minute ca sa fie tari
  • De la 10 minute pana la 15 minute daca le folosesti pentru salate sau iti plac foarte tari

Citeste si:
Șase metode simple pentru a stimula sistemul imunitar al copiilor...
Șase metode simple pentru a...

Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri