ghid pentru o viaţă împlinită

Sanatatea in actualitate: grasimile alimentare

Personalitati din lumea medicala, specialisti in nutritie si medici s-au intalnit pentru a creste gradul de constientizare in randul populatiei asupra importantei inlocuirii produselor cu un continut ridicat de grasimi saturate cu alimente bogate in grasimi nesaturate.

Workshop-ul „Grasimile alimentare si sanatatea in actualitate” a fost organizat de Institutul National de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice „Prof. N. C. Paulescu” impreuna cu Fundatia pentru Alimentatie Sanatoasa, cu sprijinul Unilever South Central Europe.

Premisa de la care s-a plecat in organizarea acestui workshop a fost ca populatia din Romania are o perceptie confuza in ceea ce priveste grasimile si consuma intr-o cantitate mare grasimi saturate, asa numitele grasimi rele, in loc de a consuma grasimi nesaturate, asa numitele grasimi bune. Grasimile saturate - predominant de origine animala - consumate in exces, cresc nivelul colesterolului in sange, marind riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

„Oamenii nu sunt constienti de faptul ca grasimile bune de tipul celor nesaturate (monosaturate si polinesaturate) reprezinta o componenta esentiala a unei diete echilibrate si ca ar fi de preferat ca acestea sa inlocuiasca treptat din alimentatie produsele bogate in grasimi rele, grasimile saturate si trans.

Citeste si:

Spre exemplu, un studiu efectuat in Finlanda pe date culese intre anii 1965 si 2005 a relevat faptul ca inlocuirea in alimentatie a produselor bogate in grasimi saturate precum untul, cu alimente bogate in grasimi nesaturate asa cum este uleiul vegetal a redus incidenta deceselor cauzate de bolile cardiovasculare cu pana la 80%”, a declarat Prof. Dr. Dan Mircea Cheta, director de cercetare in cadrul Institutului National de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice „Prof. N. C .Paulescu” si presedinte al Fundatiei pentru o Alimentatie Sanatoasa.

Reducerea consumului de alimente bogate in grasimi saturate si trans

Una dintre concluziile workshop-ului este aceea ca pentru o dieta echilibrata trebuie redus consumul alimentelor bogate in grasimi saturate si trans (asa cum sunt untul, branzeturile grase, carnea grasa, sau produsele prajite in grasimi animale). In schimb, acestea ar trebui inlocuite cu produse cu un continut scazut de grasimi saturate si trans, bogate insa in grasimi nesaturate si grasimi esentiale polinesaturate. Este vorba de produse precum uleiul de floarea soarelui, uleiul de soia, uleiul de rapita, uleiul de masline si produsele obtinute din acestea, precum si de margarinele tartinabile superioare si maionezele de calitate. O alimentatie echilibrata ar trebui sa contina toate cele trei mari tipuri de nutrienti (glucide, proteine, grasimi) in urmatoarele proportii: glucide 55%, proteine 15%, grasimi 30%. Grasimile nesaturate trebuie sa reprezinte aproximativ 20% din totalul grasimilor necesare organismului.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sanatatea in actualitate: grasimile alimentare.


Discutii despre Sanatatea in actualitate: grasimile alimentare

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Recomandari