ghid pentru o viaţă împlinită

Dieta la menopauza

Menopauza este o perioada fireasca a vietii fiecarei femei in care au loc anumite modificari in organism, modificari ce pot avea consecinte atat pe plan fizic, cat si pe plan psihic. Pentru a inlatura sau a diminua anumite simptome ale menopauzei care ne pot da batai de cap fara sa apelam la ajutorul tratamentelor hormonale, dieta trebuie adaptata necesitatilor organismului.

Pentru a inlatura sau a diminua anumite simptome ale menopauzei care ne pot da batai de cap (bufeuri, stari de apatie, dureri de cap, cicluri mentruale neregulate si dereglate, tulburari urinare, dureri de articulatie, senzatia de epuizare fizica sau psihica, insomniii, albirea parului sau aprofundarea ridurilor) fara a urma tratamente hormonale, dieta trebuie adaptata necesitatilor organismului.

Ca in orice perioada a vietii, secretul unei sanatati de invidiat este reprezentat de o alimentatie echilibrata. Prin urmare, din alimentatia femeii aflate la menopauza nu trebuie sa lipseasca fructele si legume bogate in vitamine si saruri minerale, alimentele continand fibre, carbohidrati si proteine, una dintre sursele de energie preferate de catre organism. Se recomanda ca mesele sa fie servite de trei ori pe zi, cu mici gustari energizante intre ele, si niciodata sa nu se treaca peste micul dejun. Bufeurile pot fi controlate prin reducerea consumului de cafea, ceai, alcool, bauturi racoritoare si mancaruri condimentate.

Bufeurile sau valurile de caldura pot fi prevenite prin reducerea consumului de dulciuri ultrarafinate si consumarea a cel putin opt pahare de apa pe zi. De asemenea, incearca sa incluzi in dieta ta si alimente ce contin fitoestrogen, o substanta care se gaseste in uleiul de masline, seminte de susan, nuci, migdale, soia, mazare, cereale integrale. Fitoestrogenul are un puternic rol antioxidant, regleaza colesterolul si tensiunea arteriala, ajuta in mentinerea elasticitatii pielii si a capacitarilor cerebrale si tine sub control nivelul de estrogen, hormon raspunzator de modificarile menopauzei.

Citeste si:

Trecerea de la starile euforica la cele depresive, schimbarile bruste de dispozitie ce pot aparea in timpul menopauzei sunt cauzate de fluctuatiile hormonale din organism. Anumite alimente te pot ajuta insa sa-ti mentii buna dispozitie. Nivelul scazut de serotonina, substanta neurotransmitatoare din creier, se afla in stransa legatura cu starile emotionale depresive. Consumarea de alimente bogate in carbohidrati precum paine, orez, vegetale cu continut crescut de amidon iti poate fi de folos in mentinerea unui nivel optim de serotonina, evitand astfel depresiile ce afecteaza in mod frecvent femeile de varsta a doua.

Alimentele ce contin vitamina E in cantitate mare (nucile, alunele, soia, germenii de grau, soia, legumele, carnea de pui) au de asemenea un efect favorabil in diminuarea valurilor de caldura. O alta vitamina, vitamina B6 influenteaza pozitiv starile de irascibilitate si joaca un rol important in metabolismul grasimilor, unele cercetari demonstrand eficienta acesteia si in reglarea tensiunii premenstruale. Consumati asadar alimente precum morcovi, telina, hrean, varza, broccoli, fructe de anason, lactate, branzeturi, galbenus de ou, bogate in aceasta vitamina.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.


Discutii despre Dieta la menopauza

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Recomandari