Fructele si legumele reprezinta principala sursa de vitamina C.

Fructele si legumele pot fi prezentate impreuna deoarece au o serie de proprietati asemanatoare.

Cateva din modalitatile de pastrare si consum sunt urmatoarele:

- murarea si marinarea
- sterilizare
-deshidratare (uscarea legumelor)
-congelare
-producerea de sucur
-pastrarea in solutii concentrate de zahar

Fructele si legumele reprezinta principala sursa de vitamina C. Va prezentam continutul mediu in vitamina C al unor legume si fructe ( pentru 100 g)

Sub 15 mg

Legume

Ceapa uscata
Catraveti
Dovlecei
Vinete
Sfecla rosie

Fructe

Afine
Mure
Banane
Pepeni
Cirese
Mere
Visine
Rodii
Struguri
Visine

Intre 16- 30 mg

Cartofi
Ridichi
Tomate
Mazare

Intre 31-45 mg

Legume

Ceapa
Sparanghel
Urzici

Fructe

Agrise
Mandarine
Zmeura

Intre 40-60 de mg

Legume

salata verde
varza alba

Fructe

coacaze
grepfuituri
portocale

Intre 61- 75 mg

Legume

Conopida
Loboda
Gulie
Spanac

Fructe

Capsuni
Fragi
Lamai

Intre 76-100 mg

Varza verde
Varza de Bruxelles

Intre 101-150 mg

Ardei verde
Marar
Papadie
Urzici

Intre 151-200 mg

Patrunjel
Coacaze negre

Peste 200 mg

Ardei rosu
Macese pulpa

Repartitia vitaminei C nu este tocmai uniforma. Se poate regasi in coaja sau in periferia miezului. Tocmai de aceea trebuie sa ai grija cand consumi anumite fructe fara coaja.
Foarte importanta este ci pastrarea lor. Daca nu sunt depozitate corespunzator se degradeaza mult mai repede. Initial se pierde cantitatea de apa continuta de acestea. Daca sunt puse in incaperi fara aer pot incolti si se altereaza din cauza .

De asemenea, fructele si legumele isi pierd din proprietati mult mai repede daca sunt lovite sau strivite.
Pentru a le pastra mai mult timp alege legume si fructe sanatoase, fara sa fie lovite sau mucegaite. Se pun in locuri racoroase de preferat pe straturi.

Sursa: Delly.ro

Citeste si alte articole despre lifestyle culinar pe Delly.ro.

Noi iti recomandam:

Ouale, altfel decat le stii
7 pasi in dieta vietii
Drob din carne de pasare


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Vitamina C din fructe si legume.