Inca din cele mai vechi timpuri zaharul a fost numit "otrava alba". Intr-adevar cercetarile stiintifice au demonstrat de-a lungul vremii ca aceasta substanta de semisinteza ne distruge organismul , lovind in mai multe puncte de-o data. Zaharul, este un aliment foarte concentrat rezultat din sfecla de zahar sau trestia de zahar. Sfecla de zahar contine mai mult de 50 de nutrienti, insa zaharul alb isi pierde din substantele nutritive odata cu procesul de rafinare, atat de nociv organismului uman.

Inca din cele mai vechi timpuri zaharul a fost numit "otrava alba". Intr-adevar cercetarile stiintifice au demonstrat de-a lungul vremii ca aceasta substanta de semisinteza ne distruge organismul , lovind in mai multe puncte de-o data. Zaharul, este un aliment foarte concentrat rezultat din sfecla de zahar sau trestia de zahar. Sfecla de zahar contine mai mult de 50 de nutrienti, insa zaharul alb isi pierde din substantele nutritive odata cu procesul de rafinare, atat de nociv organismului uman.

Nu numai ca acest carbohidrat nu contine substante nutritive, dar el actioneaza ca un adevarat boomerang. Zaharul ajunge foarte repede in sange , declansand astfel starea de hiperglicemie. Din aceasta cauza avem de multe ori o stare de excitare psihica sau fizica.

Pe de alta parte nici pancreasul sau ficatul nu functioneaza la parametrii normali. Pancreasul incepe sa secrete mai multa insulina , si astfel se ajunge la hipoglicemie. In timp , aceste alternante duc la o proasta functionare, la o epuizare a sistemului nervos. Ceea ce nu stiu multi este faptul ca zaharul brut, adica cel nerafinat, nu este la fel de nociv, si ar trebui consumat in locul celuilalt.

Organizatia Mondiala a Sanatatii a recomandat eliminarea totala a zaharului rafinat din alimentatia noastra , indemnand astfel populatia sa consume zahar natural , care se gaseste sub forma de lactoza in lapte, glucoza in fructe, miere si legume, si sub forma de maltoza in cereale.

Zaharul sub forma naturala este mult mai sanatos decat anumiti inlocuitori ai lui, meniti sa induca consumatorii in eroare. Indulcitori ca aspartamul, zaharina sau manitolul pot fi chiar mai nocivi decat zaharul. La fel se intampla si cu produsele light, ce contin de cele mai multe ori aspartam, indulcitor cancerigen. Trebuie astfel sa ne ferim de aceste capcane si sa gasim calea cea mai sanatoasa.

Zaharul a avut intodeauna efecte nocive asupra oragnismului, cum ar fi: diabetul, obezitatea, scaderea imunitatii, cariile dentare , rahitismul, celulita, pierderea elasticitatii pielii etc. , dar noi si noi studii au demonstrat faptul ca totusi acest aliment se afla inca la stadiul in care oamenii isi permit sa creeze mituri false despre el.

De curand cercetatorii norvegieni au demonstrat faptul ca problemele comportamentele sau deficitul de atentie la copii nu sunt datorate consumului de zahar desi in trecut se credea acest lucru. Studiul norvegian nu vine insa in apararea acestui aliment, care poate fi nociv mai ales in asociere cu alti aditivi, doar trage un semnal de alarma in ceea ce priveste dieta copiilor ce trebuie atent supravegheata.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Zaharul, dusmanul ascuns al dietei zilnice.