Este binecunoscut faptul ca in lipsa apei organismul uman nu poate supravietui. Format 70% din apa, organismul are nevoie de asigurarea unei cantitati zilnice din aceasta licoare a vietii. Mai mult, pentru un stil de viata sanatos, cantitatea zilnica de apa necesara organismului trebuie sa atinga 1.5 sau 2 litri, in perioada verii cantitatea recomandata fiind chiar de 3 litri.

Alternarea consumului de apa minerala cu apa de izvor

Specialistii recomanda alternarea diferitelor tipuri de apa, cu scopul de a oferi organismului posibilitatea de a se “odihni”, evitand astfel acumularea de minerale.

Exista insa riscul ca aceasta recomandare sa fie gresit inþeleasa de majoritatea publicului, care va alterna pur si simplu un brand de apa minerala cu altul. In acest caz, alternarea lor nu mai are efectul dorit - organismul nu se mai poate reface deoarece, chiar daca concentratia de minerale este diferita, cele mai multe ape minerale conþin aceleasi feluri de substante.

Din acest motiv, toate tipurile de apa minerala ar trebui alternate cu unul non-mineral - apa de fantana, de masa sau provenita direct dintr-o sursa naturala. Calitatea apei de fantana nu este suficient de inalta, apa de masa este de obicei procesata adiþional, asa ca este recomandata alternarea consumului de apa minerala cu o apa de izvor.

Cel mai mare avantaj al acestui tip de apa este continutul scazut de minerale, ceea ce o face potrivita chiar si pentru consumul pe termen lung, fara sa fie alternata cu alte tipuri de apa.

Fiind extrasa de la adancimi mici apa de izvor are un indice de mineralizare mai mic (aproximativ 82 mg/l) decat cel al apelor minerale extrase de la adancimi mari.

Apa de izvor este astfel potrivita pentru a face o pauza dupa consumul de apa cu un indice mai mare de mineralizare, iar continutul scazut de sodiu o face potrivita pentru intreaga familie.

Copiii si apele minerale

Apa este foarte importanta pentru organismul copiilor. Spre deosebire de adulti, copiii trebuie sa bea de doua ori mai multa apa pe kilogram greutate, deoarece ei elimina lichide foarte usor. Insa nu orice tip de apa este potrivit pentru alimentatia celor mici.

Este binecunoscut faptul ca ei nu pot bea apa minerala intrucat organismul lor nu este suficient de puternic, iar buna functionare a rinichilor nu trebuie sa fie impiedicata de asimilarea mineralelor. De aceea, copiii nu ar trebui sa bea apa cu un grad de mineralizare care sa depaseasca 120 mg/l (0.12 gr/l) si cu continut de sodiu de peste 20 mg/l (0.02 gr/l).

Apa de izvor este cea mai buna alegere pentru alimentatia copiilor, in special a celor de pana la trei ani. Apa de izvor este superioara celei de la robinet, care contine clor. In plus, apa de izvor nu contine impuritati, spre deosebire de cea de la robinet care este transportata prin reteaua de conducte, si este ecologica, provenind din zone montane.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Consumul corect si sanatos de apa.